REKLAMAČNÍ ŘÁD
1. Společnost DAHA s.r.o., se sídlem Kalinovská 5, 040 22 Košice, IČO: 439 767 86, zapsána v OR OS KE I oddíl :Sro, Vložka číslo: 21274/V jako provozovatel internetového obchodu www.pro-body.cz . § 18 zák. čj. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, tento reklamační řád, kterým se spotřebitelé informují o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb (dále jen "reklamace") včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit ao provádění záručních oprav.
2. Záruku na zboží poskytuje prodávající podle obecně závazných právních předpisů nebo po dobu uvedenou v záručním listě, která však není kratší než zákonná záruční lhůta. Obecně je záruční doba 24 měsíců pokud není u konkrétního zboží uvedeno jinak a začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Záruční podmínky se řídí ustanoveními Občanského zákoníku (zák.č. 40/1964 Sb. v platném znění).
3. Konkrétní záruční a servisní podmínky jsou uvedeny v příslušných záručních listech vybraného zboží, které kupující obdrží při koupi zboží. Při uplatnění reklamace se kupující řídí pokyny uvedenými v záručním listu (pokud je tento součástí balení) a těmito obchodními podmínkami.
4. V případě, že si zákazník uplatňuje právo vyplývající ze záruky přesahující rozsah záruky stanovené zákonem, je třeba předložit originál záručního listu ve kterém je tato záruční doba upravena.
5. Záruční doba začíná běžet ode dne převzetí zboží kupujícím.
6. Reklamovat lze pouze zboží zakoupené u prodávajícího a uplatnění práva na reklamaci je možné pouze u prodávajícího. Adresy a telefonní čísla najde kupující v části ”KONTAKT” na internetové stránce www.pro-body.sk nebo se může informovat na telefonním čísle 0905 80 80 83 jakož i e-mailem na adrese eshop@pro-body.sk
7. V případě uplatňování reklamace se doporučuje kupujícímu telefonicky oznámit prodávajícímu, že dané zboží vykazuje vadu a jakým způsobem se projevila. Na základě těchto informací se doporučí kupujícímu další postup při vyřizování reklamace.
8. Zboží může kupující reklamovat písemně na adrese DAHA s.r.o, Letná 40, 04001 Košice, nebo i osobně v provozu prodávajícího Letná 40, 04001 Košice, případně e-mailem nebo telefonicky. Stížnosti a podněty může podávat na adrese DAHA s.r.o, Letná 40, 04001 Košice, nebo i osobně v provozu prodávajícího Letná 40, 04001 Košice, případně e-mailem nebo telefonicky.
9. Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu předložit (pokud to charakter zboží umožňuje) reklamované zboží čisté, mechanicky nepoškozené a v takovém stavu aby bylo možné jeho identifikování (výrobní číslo apod.).
10. K reklamovanému zboží kupující přiloží čitelný originál nebo kopii dokladu o koupi zboží resp. fakturu a podrobný popis vady. Současně je povinen předložit prodávajícímu řádně a čitelně vyplněný záruční list (pokud mu byl předán), na kterém je uvedeno datum prodeje, typ výrobku, razítko prodejny a podpis prodejce spolu s reklamačním protokolem (stažení si jej můžete na konci reklamačního řádu). Pokud se vada nevyskytuje trvale, je nutno jednoznačně uvést podmínky, za kterých se projevuje.
Ve zvláštních případech, prodávající nemusí od kupujícího požadovat předložení záručního listu.
11. V případě nesplnění kterékoli z výše uvedených podmínek ze strany kupujícího je prodávající oprávněn neuznat reklamaci.
12. Oprávnění k uplatnění záruky zaniká v případě, že kupující reklamuje zboží po skončení záruční doby. Záruka se nevztahuje na vady zboží k nimž došlo mechanickým poškozením výrobku, nevhodným používáním nebo nevhodnou manipulací, provozováním výrobku v nevhodných podmínkách (chemicky agresivní, prašné, vlhké prostředí apod.), neodbornou montáží, nedodržením zásad používání (v rozporu s návodem k obsluze) nebo byl-li proveden zásah jícího. Za takto vzniklé vady prodávající neodpovídá. Ze záruky jsou také vyjmuty vady způsobené živelnou pohromou, nesprávným zacházením, případně vady, které vzniknou přirozeným opotřebením věci.
13. Záruka se také nevztahuje na:
- zboží s neúplným, poškozeným nebo odstraněným výrobním číslem nebo jiným identifikačním znakem
- produkty s poškozenými záručními plombami, nálepkami popřípadě jinými ochrannými znaky
- na díly spotřebního charakteru spotřebované před koncem záruky
- zboží u kterého vypršela dnem odeslání do opravy záruční doba.
- poruchy způsobené použitím komponentů jiných, než doporučených výrobcem nebo dodavatelem, stejně jako opravou či modifikací osobami jinými, než osobami autorizovanými výrobcem nebo dodavatelem.
- vady způsobené náhodným nebo záměrným vniknutím kapaliny, hmyzu nebo cizích předmětů do útrob výrobku
- poškození, vzniklé z profesionálního či komerčního využívání výrobků určených pro domácí potřebu
- výrobek, který nese známky pokusu o násilné otevření.
14. Kupující nemá právo uplatnit záruku na vady, o kterých byl prodávajícím v době uzavírání smlouvy upozorněn, nebo o kterých s přihlédnutím k okolnostem, za kterých byla kupní smlouva uzavřena, musel vědět.
15. V případě, že se prokáže, že reklamovaná závada byla způsobena kupujícím – například. poškozením výrobku, nevhodným používáním nebo způsobem výše uvedeným apod., taková reklamace bude zamítnuta.
16. Prodávající vydá kupujícímu při uplatnění reklamace potvrzení. Po určení způsobu vyřízení reklamace je prodávající povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
17. Prodávající vydá o vyřízení reklamace písemný doklad (reklamační protokol) nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Prodávající je povinen vyřídit reklamaci a ukončit reklamační řízení jedním z následujících způsobů:
- předáním opraveného zboží,
- výměnou zboží,
- vrácením kupní ceny zboží,
- vyplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
- odůvodněným zamítnutím reklamace zboží.
18. Zjistí-li se v průběhu reklamace, že věc má vadu, která je neodstranitelná a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Právo na výměnu věci nebo právo odstoupit od smlouvy má kupující iv případě, že se jedná o odstranitelnou vadu, avšak kupující nemůže pro opětovný výskyt této vady ani po třetí opravě věc řádně užívat.
19. Dojde-li k výměně reklamovaného výrobku za nový, začne běžet záruční doba od převzetí nového výrobku. V případě, že byla vyměněna součástka na věci, začne běžet záruční doba vztahující se na tuto novou součástku od převzetí této nové součástky. Doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady až do doby, kdy kupující po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá.
20. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží resp. výrobek v záruční opravě.
21. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
22. Ustanovení tohoto reklamačního řádu se použijí přiměřeně v závislosti na povaze služby i na reklamaci vad kupujícím zakoupených služeb, pokud nevyplývá něco jiného z platných právních předpisů nebo příslušných podmínek poskytnutí těchto služeb.
23. Kupující nezasílá reklamované zboží prodávajícímu na dobírku. Takto zaslané zboží prodávající nepřijme a vrátí jej zpět.
24. Na reklamaci zboží se vztahují ustanovení zákona č.j. č. 40/1964 Sb. občanský zákoník 513/1991 Sb. obchodní zákoník 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele a zákona o ochraně spotřebitele při podomním prodeji a zásilkovém prodeji
25. Záruční servis zajišťuje provozovatel internetového obchodu t.j. prodávající. Informace o servisních místech pro záruční a pozáruční servis jsou uvedeny v záručním listu, resp. v případě potřeby tyto informace poskytne na požádání prodávající telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.
FORMULÁR PRE UPLATNENIE REKLAMÁCIE : reklamačny_protokol_pro-body_sk.pdf
Vyplněný formulář si vytiskněte a spolu se zbožím a doklady o koupi případně záručním listem, přineste do kterékoli pobočky PACKETA a nadiktujte tento kód : 96011698 Doprava k nám je na naše náklady.
Vyžádejte si potvrzení o odeslání.